Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Komenda Powiatowa Policji w Sztumie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Policji w Sztumie

Data publikacji strony internetowej: 2003-10-08

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-10-29

Strona internetowa http://www.sztum.policja.gov.pl/ jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • nie wszystkie linki posiadają atrybut tytuł,
  • nie wyszystkie pliki są dostępne cyfrowo, gdyż pochodzą z różnych źródeł, bądź zostały opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji lub przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • brak etykiet pól formularza,
  • administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności

 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-10-29

Data ostatniego przeglądu Deklaracji: 2023-10-23

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Ze względu na brak dostępności obiektu dla osób z niepełnosprawnością ruchową w celu umówienia wizyty lub ustalenia alternatywnej formy załatwienia sprawy napisz na adres poczty elektronicznej rzecznikkppsztum@pomorska.policja.gov.pl.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z koordynatorem ds. dostępności - asp,sztab. Karoliną Kosmowską asystentem ds. prasowo-informacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Sztumie  pod adresem mailowym rzecznikkppsztum@pomorska.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 4774 35 615. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Sztumie, ul. Sienkiewicza 7, 82-400 Sztum

Obiekt częściowo spełnia warunki dla osób ze szczególnymi potrzebami poprzez zapewnienie alternatywnych rozwiazań.

Obiekt zapewnia całodobową obsługę służby dyżurnej na stanowisku kierowania.

Obiekt posiada cztery czynne wejścia, z czego główne wejście umożliwia dostęp osbom ze szczególnymi potrzebami. Do wejścia głównego budynku prowadzi podjazd, który prowadzi do punktu recepcyjnego. Przyjęcia interesantów ze szczególnymi potrzebami dokonuje się na parterze budynku przy punkcie recepcyjnym dozorowanym przez służbę dyżurną. Toaleta znajdująca się na parterze budynku przy punkcie recepcyjnym jest przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Na poszczególnych piętrach znajdują się toalety ogólnodostępne, wspólne dla pracowników i interesantów,nieprzystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Na parkingu przed wejściem głównym znajduje się jedno oznakowane miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej. 

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzajacych osoby niewidome i słabowidzące.

Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

W obiekcie brak jest dźwigu osobowego. Dostęp na poszczególne kondygnacje możliwy jest jedynie po schodach.

Interesanci po terenie obiektu poruszają się wyłącznie w obecności funkcjonariusza lub pracownika policji.

 

Posterunek Policji w Dzierzgoniu, ul. Słowackiego 9, 82-440 Dzierzgoń.

Obiekt częściowo spełnia warunki dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Dostęp na parter przystosowany dla osób niepełnosprawnych.

Obiekt posiada jedno wejście, które umożliwia swobodny dostęp osbom ze szczególnymi potrzebami. Wejście wyposażone w drzwi jednoskrzydłowe umożliwiające dostęp dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Wewnątrz budynku są schody, które uniemożliwiają swobodne poruszanie się osobom ze szczególnymi potrzebami. Toaleta znajdująca się na parterze budynku, wspólna dla pracowników i interesantów, nie jest przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzajacych osoby niewidome i słabowidzące.

Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

W obiekcie brak jest dźwigu osobowego. Dostęp na poszczególne kondygnacje możliwy jest jedynie po schodach.

Interesanci po terenie obiektu poruszają się wyłącznie w obecności funkcjonariusza policji.

 

Posterunek Policji w Starym Targu, ul. Nowotarska 2, 82-410 Stary Targ.

Obiekt nie spełnia warunków dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Obiekt posiada jedno czynne wejście, do którego prowadzą betonowe schody, przy których zamontowana jest barierka. W obiekcie nie został zamontowany podjazd dla osoby ze szczególnymi potrzebami.

Przy drzwiach wejściowych zamontowany został przycisk przywołujący funkcjonariusza lub pracownika policji. Toaleta znajdująca się w budynku, wspólna dla pracowników i interesantów, nie jest przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Rozkład pomieszczeń w budynku umożliwia poruszanie się osobom ze szczególnymi potrzebami.

Na parkingu w obrębie budynku nie wyznaczono miejsca parkingowego dla osoby niepełnosprawnej.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzajacych osoby niewidome i słabowidzące.

Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

W obiekcie brak jest dźwigu osobowego.

Interesanci po terenie obiektu poruszają się wyłącznie w obecności funkcjonariusza policji.

Połączenie z Policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca. Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.

Powrót na górę strony