Debata w Zespole Szkół w Sztumie
Data publikacji 25.05.2017
Wczoraj policjanci uczestniczyli w debacie z uczniami Zespołu Szkół im. Jana Kasprowicza w Sztumie. Spotkanie zatytułowane „Bezpieczne Wakacje – Wolne od Uzależnień” miało na celu wskazać młodym ludziom, jakie zagrożenia niosą ze sobą substancje psychoaktywne oraz niewiadomego pochodzenia i składu, popularnie nazywane dopalaczami.
Wczoraj policjanci uczestniczyli w debacie z uczniami Zespołu Szkół im. Jana Kasprowicza w Sztumie. Spotkanie zatytułowane „Bezpieczne Wakacje – Wolne od Uzależnień” miało na celu wskazać młodym ludziom, jakie zagrożenia niosą ze sobą substancje psychoaktywne oraz niewiadomego pochodzenia i składu, popularnie nazywane dopalaczami.
Czym są dopalacze i narkotyki? Jakie konsekwencje może ze sobą nieść ich zażywanie? Na te i na wiele innych pytań odpowiadali wczoraj policjanci w Zespole Szkół im. Jana Kasprowicza w Sztumie. Wzrost znaczenia środków masowego przekazu, a także chęć dopasowania się do pewnych grup sprawiają, że młodzi ludzie coraz częściej eksperymentują, nie zdając sobie sprawy z tego, jak bardzo jest to niebezpieczne.
Głównym celem debaty było zwrócenie uwagi, że życie wolne od substancji psychoaktywnych pozwala na unikniecie kolizji z prawem i chroni przez wieloma życiowymi tragediami. Policjanci ukazali negatywne reakcje organizmu młodego człowieka na zażyty wcześniej środek odurzający, przestrzegając uczniów przed czyhającymi na nich zagrożeniami.
Zaproszony na debatę Michał Ławryszek, niepełnosprawny mężczyzna poruszający się od ponad 16 lat na wózku inwalidzkim, opowiedział młodzieży swoją historię, a także wspomniał o codziennym funkcjonowaniu osoby niepełnosprawnej w środowisku. Cezary Nenczak, specjalista rehabilitant, na podstawie swojego wieloletniego doświadczenia zawodowego przestrzegał przed zagrożeniami, jakie mogą spotkać każdą osobę podczas letniego wypoczynku. Ostrzegał przede wszystkim przed wskakiwaniem do wody na niestrzeżonych kąpieliskach.
Opowiadał o rehabilitacji osób z urazami kręgosłupa. Wizyta tych szczególnych gości i ich doświadczenie prowokowały do refleksji. Młodzież, ale również kadra pedagogiczna, zadawała wiele pytań, na które otrzymywała wyczerpujące odpowiedzi.