Wiadomości

POLICJANCI OSTRZEGAJĄ!

Data publikacji 18.09.2025

Do sztumskich policjantów zgłosił się 45-letni mieszkaniec powiatu, informując, że padł ofiarą oszustwa i z jego konta zniknęło ponad 2 tysiące złotych. Fałszywy pracownik banku, pod pretekstem ochrony oszczędności zgłaszającego, namówił go do przelania pieniędzy w kwocie na podane przez niego konto. Jak nie dać się oszukać w takich sytuacjach? Przeczytaj i nie daj się okraść.

Model działania przestępców jest bardzo podobny – to najczęściej oni kontaktują się z klientem banku, podając się za pracownika konkretnej placówki, a żeby brzmiało wiarygodniej, z działu bezpieczeństwa.

Jak ustalili policjanci, mieszkaniec powiatu odebrał telefon, że jego pieniądze na koncie są zagrożone.

Niestety zgłaszający zamiast wykonać od razu telefon do swojej placówki, prowadziła dalej rozmowę z rzekomym pracownikiem banku, który poinformował pokrzywdzonego, że zarejestrowano logowanie z nowego urządzenia na konto 45-latka i aby nie stracić swoich środków na koncie, musi zrobić przelew na podane przez niego konto, wówczas odzyska zablokowane pieniądze.

45-latek został podczas rozmowy tak zmanipulowany, że zrobił przelew na konto oszustów w kwocie ponad 2 tysięcy złotych. Dopiero po chwili zorientował się, że został oszukany.

Działania przestępców są zróżnicowane i stosowane są różne metody, które w konsekwencji mają doprowadzić do przekazania przestępcom środków zgromadzonych na rachunku. Przestępcy przekonują klienta, że działają w jego interesie i wszystkie przekazywane rady czy polecenia służą zabezpieczeniu środków przed kradzieżą, czy nieautoryzowaną transakcją płatniczą. 

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania podejrzanych połączeń. Po takim telefonie rozłączmy się. Pamiętajmy, że pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie kodów BLIK ani o przekazanie gotówki kurierowi, czy też przelewanie środków na podane przez siebie konto i instalowanie  jakiejkolwiek aplikacji na telefonie czy komputerze!

Powrót na górę strony