Uwaga na oszustów podających się za pracowników banku
Oszustwo metodą „spoofingu” jest coraz częściej powodem strat oszczędności całego życia. Polega na wykorzystaniu oprogramowania do zmiany numeru telefonicznego lub nazwy dzwoniącego połączenia, które widzi na wyświetlaczu swojego telefonu je odbierający. Mieszkanka Sztumu wykonując polecenia oszusta podającego się za pracownika banku, straciła pieniądze.
Do Komendy Powiatowej Policji w Sztumie zgłosiła się kobieta, która została oszukana przez fałszywego pracownika banku. Z relacji pokrzywdzonej wynika, że zadzwonił do niej mężczyzna mówiący ze wschodnim akcentem. Przedstawił się jako pracownik banku i powiedział, że doszło do włamania na jej konto i próby wyłudzenia kredytu. Kobieta uwierzyła swojemu rozmówcy i aby anulować ten wniosek, mężczyźnie z którym rozmawiała, podała kody otrzymane smsem. Oszust powiedział jej, że wnioski zostały anulowane, ale musi ona zamknąć kartę kredytową która jest dołaczona do jej konta I blikiem msi dokonac płatności za zamknięcie tej operacji. Kobieta w trakcie całej rozmowy była zapewniania, że ta sprawą zajumją sie policjanci I zostana od razu powiadomieni I będa się z nia kontaktować co ma dalej wykonywać.
Przypominamy, że "spoofing" telefoniczny to nic innego jak coraz popularniejsze oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich do ofiar i udawać inną osobę. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków, przedstawicieli urzędów czy nawet policjantów.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze, jest telefonem od oszusta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.