Wiadomości

POLICJANCI WSPÓLNIE Z MOPS-EM PROWADZILI KAMPANIĘ ,,ODBLASKOWE PIERWSZAKI”

Data publikacji 20.10.2021

Policjanci wspólnie z Miejsko – Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Sztumie przez kilka dni prowadzili kampanię ,,Odblaskowe pierwszaki” Kampania miała na celu przypomnieć wszystkim uczniom pierwszych klas na terenie Miasta oraz Gminy Sztum o nr alarmowym 112. W trakcie spotkań mundurowi wręczali uczniom elementy odblaskowe, na których widniał nr alarmowy 112.

Funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji przez kilka dni prowadzili kampanię „Odblaskowe pierwszaki”. Kampania "Odblaskowe pierwszaki" zorganizowana została w ramach projektu pn. "PRZEMOC - bądź ŚWIADOMY" realizowanego w ramach Programu Osłonowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn. "Wspieranie Jednostek Samorządu Terytorialnego w Tworzeniu Systemu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie" - edycja 2021. Wspólnie z pracownikiem Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sztumie funkcjonariusz profilaktyki społecznej wraz z dzielnicowymi rozdawali uczniom klas I szkół podstawowych z terenu Miasta i Gminy Sztum kolorowe odblaski z nazwą projektu oraz numerem alarmowym 112. W trakcie spotkań w szkołach funkcjonariusze przypominali dzieciom, co należy robić krok po kroku od momentu wybrania numeru „112”:

 * rozmowa powinna być przeprowadzona spokojnie, aby operator mógł
   odnotować wszystkie ważne informacje i zadysponować właściwe służby
   ratunkowe

 * po wybraniu numeru należy cierpliwie czekać na zgłoszenie, nie
   odkładać słuchawki do czasu, gdy połączenie nie zostanie podjęte

 * należy wskazać miejsce przebywania, adres, w którym doszło do
   zdarzenia. Jeśli to możliwe podać najkrótszą drogę dojazdu. Jest to
   niezmiernie ważna informacja, która winna być przekazana jako jedna
   z pierwszych na wypadek przerwania połączenia

 * krótko opisać sytuację, zdarzenie, którego było się świadkiem,
   jednocześnie udzielić dodatkowych informacji na ewentualne dodatkowe
   pytanie zadane przez operatora

 * wykonywać polecenia oraz instrukcje przekazywane przez operatora, w
   razie potrzeby operator może połączyć osobę zgłaszającą zdarzenie
   bezpośrednio z dyspozytorem danej służby np.: z dyspozytorem medycznym

 * nie należy rozłączać się do czasu wyraźnego polecenia operatora,
   informować go o każdej zmianie informacji

 * dobrze, aby nie korzystać z telefonu z którego wykonywano połączenie
   na wypadek gdyby operator próbował skontaktować się ponownie w celu
   weryfikacji lub udzielenia dodatkowych informacji.

Przypominamy, że „112” to numer alarmowy, bezpłatny i dostępny na terenie całej Unii Europejskiej zarówno dla telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Numer alarmowy „112” można wybrać w telefonie nieposiadającym karty SIM. Odbierany jest w Centrach Powiadamiania Ratunkowego przez operatorów numerów alarmowych.

Powrót na górę strony