POLICJANCI WSPÓLNIE Z MOPS-EM PROWADZILI KAMPANIĘ ,,ODBLASKOWE PIERWSZAKI”
Policjanci wspólnie z Miejsko – Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Sztumie przez kilka dni prowadzili kampanię ,,Odblaskowe pierwszaki” Kampania miała na celu przypomnieć wszystkim uczniom pierwszych klas na terenie Miasta oraz Gminy Sztum o nr alarmowym 112. W trakcie spotkań mundurowi wręczali uczniom elementy odblaskowe, na których widniał nr alarmowy 112.
Funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji przez kilka dni prowadzili kampanię „Odblaskowe pierwszaki”. Kampania "Odblaskowe pierwszaki" zorganizowana została w ramach projektu pn. "PRZEMOC - bądź ŚWIADOMY" realizowanego w ramach Programu Osłonowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn. "Wspieranie Jednostek Samorządu Terytorialnego w Tworzeniu Systemu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie" - edycja 2021. Wspólnie z pracownikiem Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sztumie funkcjonariusz profilaktyki społecznej wraz z dzielnicowymi rozdawali uczniom klas I szkół podstawowych z terenu Miasta i Gminy Sztum kolorowe odblaski z nazwą projektu oraz numerem alarmowym 112. W trakcie spotkań w szkołach funkcjonariusze przypominali dzieciom, co należy robić krok po kroku od momentu wybrania numeru „112”:
* rozmowa powinna być przeprowadzona spokojnie, aby operator mógł
odnotować wszystkie ważne informacje i zadysponować właściwe służby
ratunkowe
* po wybraniu numeru należy cierpliwie czekać na zgłoszenie, nie
odkładać słuchawki do czasu, gdy połączenie nie zostanie podjęte
* należy wskazać miejsce przebywania, adres, w którym doszło do
zdarzenia. Jeśli to możliwe podać najkrótszą drogę dojazdu. Jest to
niezmiernie ważna informacja, która winna być przekazana jako jedna
z pierwszych na wypadek przerwania połączenia
* krótko opisać sytuację, zdarzenie, którego było się świadkiem,
jednocześnie udzielić dodatkowych informacji na ewentualne dodatkowe
pytanie zadane przez operatora
* wykonywać polecenia oraz instrukcje przekazywane przez operatora, w
razie potrzeby operator może połączyć osobę zgłaszającą zdarzenie
bezpośrednio z dyspozytorem danej służby np.: z dyspozytorem medycznym
* nie należy rozłączać się do czasu wyraźnego polecenia operatora,
informować go o każdej zmianie informacji
* dobrze, aby nie korzystać z telefonu z którego wykonywano połączenie
na wypadek gdyby operator próbował skontaktować się ponownie w celu
weryfikacji lub udzielenia dodatkowych informacji.
Przypominamy, że „112” to numer alarmowy, bezpłatny i dostępny na terenie całej Unii Europejskiej zarówno dla telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Numer alarmowy „112” można wybrać w telefonie nieposiadającym karty SIM. Odbierany jest w Centrach Powiadamiania Ratunkowego przez operatorów numerów alarmowych.